Sunday, March 01, 2015

ESP | Kenapa perlu pilih soya non GMO


ESP shaklee ni tak sama macam soya lain di pasaran

Nak tau kenapa?  Sebabya esp ni NON GMO..

Mesti ada yang nak tau kan apa bezanya..

Samalah macam saya, nak tahu apa bezanya GMO dgn non GMO..

APA itu GMO ?

GMO  bermaksud ” Genetically Modified Organisma . Ia biasanya merujuk kepada makanan yang telah diubahsuai genetiknya atas sebab-sebab yang tidak berkaitan dengan kesihatan atau makanan . 

Untuk mengenal makanan GMO anda juga boleh melihat istilah GE atau istilah seperti genetik diubah  atau diubahsuai secara genetik atau juga secara genetik bertambah baik untuk makanan ini.

Produk2 GMO ni boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser.

Lebih lebih lagi zaman sekarang ni.. produk2 GMO mmg dah makin banyak di pasaran sbb tu mcm2 penyakit sekarang.. 
Contohnya : penyakit berkaitan kanser dan allergic.. 

Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.. 

So saya nasihatkan, lepas ni kalau korang nak beli protein dari sumber soya.. 
Tolong pastikan korang baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel NonGMO ya.

Kena make sure apa yang masuk dalam badan kita betul2..jangan semuanya nak telan je..hehehe (peringatan untuk diri sendiri jugak sebenarnya).

Nak tahu keistimewaan dan fakta tentang ESP?
  • Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.
  • Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian
  • Isoflavones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.
  • Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP(Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna. Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones
  • Dijamin Halal. Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafein.
Untuk lebih info, boleh sms/whatsapp saya di 0123803643

No comments:

Post a Comment